HEM

torsdag 9 juni 2011

En liten väska till Tindra

Idag har det regnat hela dan.Hundarna vill inte gå ut.Och jag ville gärna ut i mitt syrum. Är på väg dit när min ena dotter, som just har blivit mamma för andra gången (14 dagar sedan) ringer å frågar om jag gör något särskilt . Skall sy lite....Vi tänkte komma å fika . Det är ju så mysigt med barnbarnen en 2åring o en som är 14 dagar. När den sittningen var klar o dom skulle åka hem  kom nästa sittning 3 st barnbarn ," mormor har du någon fika."....??? Det klart att jag har. det blev glass i dag. När dom skulle gå hem hade det slutat regna då var det dax för hundarna att komma ut. Mannen kommer hem o kvällsmaten står på bordet. DET VAR DEN SY DAGEN.
Men i morron är en ny dag .....DÅ, SKALL JAG SY.(tror jag). Väskan på bilden har jag sytt till mitt barnbarn Tindra.Skall sy till dom andra oxå. Linne tyg +bommuls tyg.

1 kommentar:

  1. ha,ha Eva ...ja så har vi det nu ett tag iaf!!!Men roligt är det!!Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! //Eva